2015年5月9日 星期六

05月09日 後佔中第145天 公布政改方案第18天



05月09日 後佔中第145天
公布政改方案第18



立法會晤泛民及建制派
訪港美議員:提委會組成不平等



由美國國會外交關係委員會轄下亞太小組主席邵建隆(Matt Salmon)率領的三人代表團,昨天先後與立法會建制派及泛民主派議員、以及特首梁振英會面,了解香港政改問題。泛民引述美方議員稱,提名委員會的組成方式不是平等選舉;建制派則認為代表團的「聲氣」似乎很想政改通過。代表團成員邵建隆強調今次來港不是為了干預。
記者:呂浩然

美國三人代表團成員除了邵建隆,還有Tom Emmer及Alan Lowenthal兩名議員,他們昨日早上先在立法會與民建聯主席譚耀宗和青年民建聯主席周浩鼎會面,接着見過民主黨主席劉慧卿、公民黨黨魁梁家傑、工黨主席李卓人、民協馮檢基,以及人民力量陳偉業。

其後,代表團下午到特首辦與行政長官梁振英會晤,之後前往自由黨榮譽主席田北俊的辦公室與田見面。

代表團強調來港非干預

邵建隆與劉慧卿等泛民議員見面時,在開場發言稱非常支持普選,任何時候能夠由狹窄的選民基礎,變成由人民選出都是好事,又稱「我明白能向前行,有時候有半個麵包比沒有麵包好(I understand that moving forward, sometimes half a loaf is better than no loaf)」。其後他解釋,提出這說法是向議員提問,強調今次來香港的目的「是為了學習,而不是干預(We are here to learn, not to interfere)」。

李卓人於會面後表示,不覺得代表團對香港政改抱有立場,認為對方只是想了解泛民派對人大8.31決定的看法。不過,李卓人亦指出,代表團了解提名委員會如何組成後,對方就形容提名委員會「不是平等的選舉(not equal suffrage)」。

譚耀宗:佢哋似想通過

譚耀宗則形容,「聽佢哋(代表團)聲氣都好想(通)過(政改)」,不過譚未有具體解釋,追問下就指其實代表團沒有立場。此外,譚亦表示,代表團也問起為何漁農界在提委會的議席比較多,他就向對方解釋,議席分佈不是按經濟貢獻劃分。

田北俊也指,他向代表團表達「行出一步,好過原地踏步」後,代表團隨即「點頭」,認為這反映代表團同意他的分析。不過田也表示,代表團沒有表明華府是否希望政改通過。此外,田於會面前曾稱,他會向代表團講解現時港府管治架構出現的問題,例如梁振英與傳媒、議員都關係欠佳。

港府在特首梁振英與三人會面後發新聞稿指,梁振英向三人重申港府提出的政改方案,是嚴格按照《基本法》和人大決定,港府「會積極爭取市民和立法會議員支持,讓全港500萬合資格選民,可以在2017年歷史性第一次以一人一票普選下任行政長官」。



新界鄉紳拎住個桔 撐政改一定要得



一眾新界鄉紳及民建聯在大埔林村舉辦政改宣傳活動,進行千人許願拋寶牒活動,祈求2017一定要得,通過政改。鄉議局副主席張學明、民建聯立法會議員陳克勤等人高舉用來拋上許願樹祈福的膠桔,大叫「2017,一定要得,各界同心,願望成真!」,但到來撐場的署理政務司司長曾德成全程沒有拿著膠桔,亦沒有一起高叫口號。

曾德成更響應保普選反暴力大聯盟,參與簽名活動。他致辭時稱,通過政改是市民共同願望,自己在地區聽到的意見,是多數人希望通過,只有少數人認為方案未符合理想。他認為,大家可有不同意見,但要尊重現實,所以「一票在手,好過白等」,強調「道理喺我哋呢一邊、民意喺我哋呢一邊」。他離開時亦沒有回應傳媒提問。


張學明則批評泛民逆民意而行,綑綁否決方案,是硬生生剝奪500萬人投票權,呼籲泛民「懸崖勒馬、立地成佛」。陳克勤之後聯同一眾穿上橙衫的支持者,手持「2017一定要得」單張及一個用來拋上許願樹祈福的膠桔,一同合照,希望政改通過。





中學生拍片撐政改



「佔中不代表我」FB群組今日上載一段,長達6分48秒嘅片,由7名中學生講述支持政府方案理據。面對鏡頭,眾學生有點緊張,有人攬實書包,有兩個拎埋貓紙。王喜留言謂:「好想看看他們手上那張紙^_^」

有學生說,政府前後已就政改進行八次諮詢,相信政府真正有心聽市民意見,而且通過政改對民生及政治都有極大益處,若今次否決,下次未必再有機會啟動政改。有學生以為梁國雄係政府議員,又指摘議員拉布搞亂政改。

有學生表示「唔可以一步到位,一下就話想要就要」;有學生就說,由專業人士揀出來之特首候選人更較市民所選的可信可靠;亦有學生表示即使香港無民主,亦唔代表香港唔可以發展落去。片中其中一名學生還說:「其實呢個機會係一個好難得嘅機會,由500萬人揀一個特首出嚟。」


片中各同學觀點:

陳同學:
「我對於新出嚟嘅政改方案,我覺得已經好足夠,咁因為前後已經做咗八次諮詢啦,話長唔長話短又唔短,但係都起碼俾我哋市民知道,政府係有心聽市民意見。」
「你好難搵到一個個個都鍾意嘅方案。我覺得政府喺八次諮詢入面,同學民又傾過,同唔同嘅議員亦都開始傾,我覺得政府喺呢方面上已經做得足夠啦。」
「我覺得民主呢樣嘢唔可以一步到位,一下就話想要就要,係要經過漫漫時間,係需要一個進程,慢慢逐步嚟,而唔係一次我想去我想要咁我就要去揮霍呢個民主。我覺得所有嘢都要循序漸進,唔需要一步到位,即刻想要普選就普選。」

羅同學:
「作為一個中學生,我覺得政改方案對我哋個社會同民生都有極大益處嘅。因為政改方案相比以前,我哋根本連投票嘅機會都冇,我哋連參與機會都冇。但係喺依家,我哋有一人一票嘅機會選特首。」
「中央所任命嘅官員,或者建制,或者泛民都可以有一個權益去選出佢自己嘅理想人選。因此我哋都可以有機會去選番自己嘅特首,真真正正去參與呢個政改方案。」

吳同學:
「呢個方案係一個好好嘅方案嚟嘅。其實呢個機會係一個好難得嘅機會,由500萬人揀一個特首出嚟,我覺得呢個係一個,好好嘅,俾市民嘅一個機會啦。今次否決咗,下次未必再有機會,或者可能要等好耐好耐啦。我覺得要一步一步,唔可以一步登天啦。」

黎同學:
「對香港民主嚟講已經係好好嘅一步喇。即使話香港過去冇一個好實質民主嘅社會,但係香港係咪真係唔可以發展落去呢?」

麥同學:
「政府有候選人俾你揀,有二至三個咁樣揀啦,又俾市民再咁樣揀啦,佢已經篩選咗啲人去通過立法會呀,不同組別界別去搵人出嚟,咁樣就會好啲啦。」
「市民覺得咁樣係限制咗市民去揀咩呀咁,但係我相信政府喺選擇候選人時都係經過專業嘅意見,因為畢竟俾佢哋投票嘅人士都係好多專業界人士,好似教育界律政界醫學界」
「如果俾市民選,雖然佢哋反應好激烈咁話我要求普選,我自己揀人出嚟之後我又要揀番(指提名權及投票),但咁樣嘅程序有少少麻煩,同埋你可能候選人咁多嘅話你選擇都會難啲啦。」
「中央係有自己嘅政策,佢哋都話唔可以咁樣。佢哋(泛民)爭取咁耐,我覺得佢哋爭取係啱,但爭取咁耐都唔得嘅時候,我覺得普選可能都係跟番政府嘅普選。」

鄧同學:
「咁好似上一屆特首選舉,梁振英唐英年何俊仁去選,何俊仁原來唔係諗住填補特首個席位嘅。咁其實有好多議員係用一個拉布嘅行為去搞亂呢個政改……政府嘅運作。因為一啲政府議員好似梁國雄嗰啲搞事嘅議員呢,佢令到立法會批案嘅速度係減慢咗好多,同埋拖慢咗立法會通過議案嘅時間,大大咁影響咗香港嘅發展。」

錢同學:
「幾個方案已經做咗咁多次諮詢啦,同埋我覺得已頗為詳細同全面,應該要接受。因為我認為俾著以前嘅小圈子選舉,依家已經可以市民一齊投票參與啦,咁已經係一個好大嘅進步。」

















順時序記錄



13:00  

「法政匯思」聯同10個民間組織,包括「精算思政」、「進步教師同盟」、「前線科技人員」、「放射良心」、「護士政政關注組」、「社工復興運動」、「良心理政」、「杏林覺醒」、「IT呼喚」和「思政築學」於沙田港鐵站外設街站反對政改。

「法政匯思」召集人任建峰提醒參加團體要留意街站人數,以免被人控告,更呼籲參與人士不要被挑釁,要「罵不還口,打不還口」。
任建峰表示,「 我地係同人哋交流,以一個謙卑嘅心,同大家分享我哋意見,我哋都好願意去聆聽,甚至用粗口鬧我地,我地都好願意去聆聽。」



















































Flag Counter













沒有留言:

張貼留言